raya tahun ni...

ikhlaskan hati mohon kemaafan...
leburlah dosa di tapak tangan...
lupakan segala silap dan salah...
insan bersatu membina ummah....

SELAMAT HARI RAYA UNTUK SEMUA!!

alhamdulillah kita masih diberi kesempatan untuk meraikan hari raya aidilfitri pd tahun ni...
thn ni raya aku simple je...tak de sakan sgt..
tak tau nape..
mcm takde mood..
maybe sbb aku dh raya dulu kot sblm tiba masa..
huhuh...
nak wat mcm mana...dia dtg tanpa kuduga..cewah..
mcm biasa..pagi2 raya kami sume adik beradik mmg akan berendam air mata punya...
salam2 dan bermaaf-maafan...dan tahlil untuk arwah abah..
sedar tak sedar..dh 8 kali raya kitorg sambut tnpa abah..
*al-fatihah wat abah tersayang*
ok2..tak mo sedih lagi..
happy cket ye..=D
ha...mcm tu lah..huhuh
pagi2 pas semayang raya..dah ada tamu..tak lain tak bukan..
anak2 jiran aku..mmg penuh satu umah..dyorg dtg mesti konvoi adik-beradik punya...
huhu..mmg happening umah aku pg tuh..mcm biasa umah aku mesti hidang mknn berat punya..
nasi tu wajib..tapi pagi tu aku tak sempat lagi nak wat sambal jawa..kitorg hidang nasi impit je la...
tu pun habis dyorg mkn..hehe..dahsyat..
menu umah aku tiap2 tahun mesti nasi ngan sambal jawa..
org dtg umah aku mmg cari tu punya...
tak tau lah apasal..sedap sgt ke??ehem3..sila jgn puji diri sendiri ye..huhuh
dan menu sampingan thn ni adalah mihun sup..
sampai muak aku bau sup and tgk mihun tu..huhu...
thn ni lain sikit tren sbb tetamu yg dtg cket2..tak sekali harung...
ok cket la..at least aku ada masa rehat..tak mcm thn2 lepas..lepas maghrib je aku terus tak sedarkan diri..heheh..
penat tahap gaban!!
tapi seronok sgt sbb ada org sudi lagi nak dtg raya...kalau mak aku dh takde nnti..tak taulah kitorg...hurmm...
dan yang paling happening tahun ni..dan tak pernah dibuat orang..
sepupu aku nikah masa hari first raya tuh...
sgt2 terkilan sbb kitorg tak dpt nak raikan dia..yelah raya pertama..sape nak tggalkan umah..mak aku lagi2la tak nak..sb tau..tetamu mak aku mmg ramai..
tapi apa pun.. selamat pengantin baru wat sepupu aku siti norbaya ngan pasangannya..zamri@ijam..semoga berkekalan hgga akhir hayat...amiin..
dan sedih gak thn ni sbb tak dpt join konvoi raya..huwa!!
apa nak buat..masa hari tu mmg tgh demam teruk..pastu tamu mak aku pun ramai...
and transport takde plak tu..lagi la sedih..tapi takpe..next year aku akan join gak..insyaAllah..=D
terima kasih kepada sume tetamu yg dtg..smga kehadiran semua mmbawa rezeki dan rahmat wat kami...
maaflah kalau ada yg terkurang semasa melayan atau terkasar bhs masa gurau2...
and tq wat kwn2 yg dtg umah..mira,rina,eika,fiza,aeda dan aisyah..huhu..dan yg lain2 gak..
semoga kita boleh lagi bertemu ramdhan dan aidilfitri tahun depan..amiin,..sampek ketemu meneng..


p/s: punyalah bz layan tamu ditambah ngan mood raya yg tak berapa nak ada..smpai tak amik gambar satu keluarga....hihi..apa daaa...;-)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

4 comments:

cik dila said...

btw,da tgk gmbr raya kitorang? heeee...

aroha melati said...

xmo tgk..sbb aku sgt2 jeles...huwaa!!!

cik dila said...

hahhahhaa.........thn dpn ade lagi..
kot ye pun,jeling2 la sikit...kuang3..

aroha melati said...

dah jeling dah..tapi tak mo tgk..sangat2 jeles ok..huhuh..insyaAllah..thn depan kalau panjang umur...