KHODIJATUL KHOIRUL UMMI

bersua kembali...kali ni nak tulis pasal pe ek??
ada idea tak?huhuh
tetiba nak citer pasal nama aku yg panjang berjela tuh..
setiap kali org tgk nama aku mesti dyorg terpana jap..
tak tau la apasal..
sedap sgt kot nama tuh..huhuh..mcm tuan dia gak..cun gitu..eceh..kembang sudeh..
hihih
and pastu..ramai yg tanya..panjangnya nama..mcm mana nak sebut ni??
aii..takkan aku nak ajar bace kot..huhu..eja je la..pastu bunyikan..senang je...
*ko ckp mmg la senang..sbb nama ko...cuba bg nama org lain yg pnjg gak..ko pun susah nak baca ka??dush!!..*
amik ko..kena sekepal..huhu
okay2...rilex sudeh..meh aku story mory cket pasal asal usul nama aku nih..
mmg nama yg unik aku akui..
takde org yg nama sama ngan aku..tapi tak taulah kot2 pasni aku t'jmpa kan..
kalau aku jumpa nama yg sebiji mcm aku mmga aku nak wat kenduri la...aku jemput satu malaysia dtg umah..uhuhuh..
so..tanpa melengahkan masa..aku kasi cerita cket ar..
asalnya begini..
pada 21 thn yg lalu..
disebuah desa yg permai lagi damai..
tepat jam 4:08 am lahirlah seorg anak prmpn yg comel cute miut...kat hospital banting..
anak yg sungguh tak disangka2..sbbnya apa..sbb baby ni jarak ngan abg dia 14 thn..bygkanlah..pasangan mastor dan hamsaton langsung tak sangka akan ada baby lagi..setelah 14 thn berlalu..
uhuhuh...
maka setelah lahir..pasangan ni pun nak namakan anak dyorg ni la...
yg abah nak nama khodijah..tapi yg emak plak nak nama ummul khoir..
so..untuk tidak menghampakan..si abah ni pun combine la nama2 tadi..mula2..nama tu khodijah ummul khoir..tapi mcm tak sedap la plak..so..si abah pun ejas2 lagi..dan akhirnya..setelah bersetuju...
KHODIJATUL KHOIRUL UMMI BT MASTOR
telah terpilih...
ha..tulah citernya..sbb tu nama aku pnjg cenggitu..
tapi nama panggilan aku kat umah pendek je..MUN..sbb amik dari ummul tadi tu..
hehehe..
so..kepada semua tok2 kadi dan insan yg bakal menjadi suami aku..silalah baca,eja dan hafal nama aku elok2..
sbbnya nak akad nikah nnti senang...kang salah sebut naya je kang aku..hahaha
bukan apa..
pernah la dulu kan..masa nak amik hadiah cemerlang SPM..emcee ni announce la nama aku..so aku pun pegi la kat pentas amik hadiah..tetiba penyampai hadiah tu tanya aku..cuba sebut nama sekali lagi..so..aku ngan bangganya pon sebutlah nama aku..pastu boleh dato' tu ckp..
"ni mcm mana tok kadi nak nikahkan nnti??pnjg sgt namanya"
uhuhuhu..aku senyum je la...dlm hati..pandai2 la tok kadi tu..kena la baca btol2..ye tak??hihih
makanya..itulah dia..aku tak pandai nak wat story sgt..tapi janji korg paham kan??
dan lagi satu..org suka tanya..apa makna nama aku tuh??
senang je maknanya..
KHODIJAH SEBAIK2 IBU....
dan mudah2an aku mmpu menjadi ibu yg baik..amiinnn..
and disebabkan org sume panggil aku ummi...
ex-bopren aku pernah ckp..aku mmg mcm mak org..huh!!
bukan ckp pasal tua..tapi kematangan aku mcm mak org..boleh uruskan family dan anak2..eceh..kira dah ok la nak kawen kan...hahahahah..
sila jgn berangan ok!!
awak tu blaja tak abis lagi..dah gatal nak kawen ye..huhuh
okaylah...
penat dah type..
nak g solat..dh lewat ni...
adios.........

p/s : jgn main2 tau..aku ni anak pendekar mastur @ mustar mcm dlm citer p.ramlee..huhuh


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: