GONG XI FA CAI!!!!


hoyeah2!!
Gong Xi Fa Cai!!!!
sudah tawun balu cina...
wa pun suka..
wa manyak happpy ma...
hu3...
pesal lak tetiba jadi amoi ni...
sudah tukar ka??
hehe...
takdelah...wa saje2 ma..ckp itu selupa olang cina...
wa mau amik itu feeling raya cine..
hehe...
sudah..merapu je i ni tau...
okay...entry kali ni nak citer cket pasal sejarah lampau 22 tahun yg lepas..
yg mana ia adalah melibatkan aku dan tahun baru cina..
aku = tahun baru cina??
apa kes??
sebenarnya bnyk sgt kaitan aku ngan CNY ni...*eceh...mcm ye2 je...
sebabnya...bertarikh 6 februari 1989 dulu...adalah bersamaan dgn hari pertama CNY ni...
korang tau tak 6 feb 1989 tu tarikh apa??
tak tau???
nak kena sekeh jap lagi ni...
haha
birthday aku la...
aku ni lahir 6 Feb 1989...
so...hari tu adalah bersamaan dgn CNY...
dan bersamaan dgn 1 Rejab (thn hijrah aku tak ingat)..=)
mak kata...masa aku lahir dulu...anak cina kat pekan banting dok pesta main mercun...
pastu tak memasal aku ni jadi mangsa..
bukan mangsa terkena mercun ye...!!!
mangsa gigitan nyamuk...huwaa!!
sebab kat pekan banting dah dipenuhi asap..
so nyamuk2 g lari kat sepital...
pastu kebetulan aku lahir mlm tu (nak dekat subuh sebenarnya)..
so..akulah jadi mangsa...
nasib baik aku tak kena kepialu ke..malaria ke...
kalau tak aku saman anak2 cine yg main mercun tu...
hehehe...
itulah dia kisahnya...
so..setiap kali sambut raya cina..aku akan sambut birthday aku la...
walaupun tarikh dia tak exactly sama tiap2 tahun..
tapi mesti dekat area2 birthday aku gak...
huhuhhu...so..sila jgn jeles...sebab tyme besday aku semua org cuti...haha...
=D
arnab comel tahun ni...

okay..sudah2 la merapu ye...
kepada semua yg berbangsa Cina...saya ucapkan Gong Xi Fa Cai...
semoga kita terus aman...dan berjaya selalu...
kepada yg main mercun...ingatlah orang tersayang..
jgn main sakan2..kang hilang jari..tak memasal...
dan kepada diriku sendiri
HAPPY BIRTHDAY YOU!!!!
dan tua ni...banyakkanlah ibadah..semoga terus maju dan diberkati Allah...
=)
peace no war!!^ ^

*trivia : aku sgt suka tgk tarian singa..sbb singa tu comel sgt..nak bela sekor leh tak?/wakakaka

comel kan singa tu??huwaa!!geram je rasa...=P

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: