good bye HSBC~hai KWSP

pertama sekali aku nak ucapkan selamat tinggal HSBC!! dan selamat berkenalan KWSP!!

aku dah buat keputusan yang aku akan wat LI aku kat KWSp..
wlupun kat sana tak ada elaun..tapi aku dah diterma nak LI kat sana dengan pastinya...
dpd aku tggu call dari HSBC yg mcm tak ikhlas tu..baik aku terima je tawaran KWSP tu..
mmg la rugi kalau tgk dari segi elaun..tapi aku dah simpan siap2 dlm mnd set aku..aku LI nak cari pengalaman..so tak kisahla ada elaun ke tak...
makanya aku terpaksalah survive ngan duit PTPTN aku sepanjang LI nnti..
wah!!sadis plak aku rasa..tapi nak buat mcm mana..demi pengalaman dan keperluan pengajian..*eceh* hehe
tapi tulah..satu je prob aku skrg ni..TRANSPORT!!
aku perlukan kenderaan nak g kerja!!
sbb KWSP tu kat klang..wlupun nmpk mcm banting ngan klang tu dekat..tapi klang ngan umah aku tu jauh...perjalanan almost satu jam~kalau naik keta..kalau naik bas mau 2 jam + ngan tggu bas semua...pukul brape aku nak g kerja mcm tu??
pastu..kalau naik bas..mau tambang lebih RM10 sehari..sebulan dah brape???bleh ke survive ngan duit PTPTN aku tu??
pastu..kalau nak sewa umah ke bilik ke..mau RM200 sebulan..baru sewa..brg2 keperluan aku??makan semua??arghh!!!tension tau tak!!
hadoii!!pening aku fikir tau..
sbb tu aku nak cari keta 2nd hand...yg boleh bayar ansur...sbb mana mampu nak byr full terus..hehe
kalau aku ada keta aku bleh la dok umah..duit aku pun utk tuang minyak je la...mkn aku bleh tapau dari umah...kalau tak tapau pun duit makan utk lunch je..breakfast ngan dinner kat umah la..kan jimat tu..pastu..aku tak yah risau brg2 keperluan aku..sbb semua dah ada kat umah..ok tak bajet planning aku??hehe..
tapi apa2 hal pun aku kena bincang ngan abg aku gak..sbb dia lagi arif dan lagi matang..*bukan tua..tapi matang...
hmmm...kalau fikir2 balik aku nak praktikal je pon..mcm nak kerja btol dah aku rasa...haha...
tapi inilah yg dinamakan pengalaman..dan pengalaman mematangkan seseorang..btol tak??

hmmm..bab HSBC n KWSP ni plak..mmg la sedih sbb aku agak berharap dapat HSBC tu..selain dari sbb elaun..aku tgk tempat kerja dia mmg best..rasa mcm kerja btol..tapi oleh kerana pihak dyorg wat mcm ni kat aku..aku terus tawar hati..mmg dah tak bersemangat nak LI kat sana..dan bila aku fikir2 balik..maybe ada hikmahnya...nape HSBC tu mcm nak tak nak je kat kami...
bagus gak aku dapat KWSP..aku leh dok umah..jaga mak..itu je aku rasa sebab yg paling kuat...mudah2an semuanya berjalan dengan baik...
dan yang paling penting sekarang.....................
AKU NAK KERETA!!okay?heheh
so..kalau ada sape nak jual keta bleh la roger2 aku...tapi aku nak yg 2nd hand..bwh RM5000 dan boleh ansur bulan2...ok??

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

3 comments:

:: satucahayapetunjuk :: said...

mungkin di KWSP ade pluang yg lebih baik menanti..sy pun sedey..elaun LI xde jg ..xpe la..yg pnting pgalamn n niat kita...ok..keep smiling =)

-mc nor comey-

aroha melati said...

huhu..takpelah mc nor..kita blom ada rezeki nak rasa duit gaji..buat kije elok2 ye..mana tau dia bagi sagu hati..

:: satucahayapetunjuk :: said...

hehe...InsyaAllah..sama2la kite..
da follow blum my blog..jomm..zassss

norsmiley.blogspot.com