10.10.10 [part 1]

hallloooooooooooo!!!!!!!!!
assalamualaikum...
salam jumaat yang mulia...
okay..sekarang free cket nak tulis entry..
actually kat lab ni..tgh tggu mek azimah dtg fak..
sambil2 tu leh la nak update pape yg patut..hehe...
anyway...bnyk kejadian sepanjang mggu ni yg berlaku..
so..aku nak start ngan tarikh 10.10.10
huhuh..
cantikkan tarikh tu??
semua pilih tarikh tu utk majlis istimewa dyorg..
hari tu la semua nak kawen, semua nak bertunang, berkhatan, and kalau boleh nak lahirkan anak pun hari tu..
hehehe..mcm2 la org ni kan..
aku pun tak terkecuali terbabit sama dlm tarikh tu...
*aishh...bukan aku yg bertunag or kawen ok???
hehe...aku dpt undangan kawen kwn sekolah dulu..
hihi...maka, aku,farikha,milin dan dayah telah berpakat utk pergi majlis tu..
kami pun memulakan perjalanan dari ukm ke upm utk amik kawan aku dalila kat sana..
sampai highway farikha dah salah masuk..termasuk jalan nak ke nilai..
oleh kerana highway tak boleh u-turn..maka kami teruskan je la..
milin kata boleh u-turn kat bukit mahkota..dkt ngan kuis..
so..teruskan perjalanan smpai tol bukit mahkota..
malang tidak berbau...ni lah saat dan peristiwa yg takkan kami lupakan
keta kami t'langgar tembok kat pondok tol kat bukit mahkota tu..dan..akibatnya..tayar depan blah kanan pancit habis!!!!!!
bygknlah..kami2 awek2 cun ni dlm situasi ni..
ya Allah..betapa cuaknya masa tu..
nasib baik ada pakcik berhenti gak kat tepi tu..
*dyorg nak g toilet..
so..kami pun mintak tolong pakcik tu..alhamdulillah..dia yg tolong tukarkan tayar kami..
tapi..ada satu lagi masalah..sbb..tayar tu kempis..
tapi kitorg takut nak bwk..sbb kitorg ber4..
pastu panggil la plus peronda..sampai2 je pakcik plus tu..dia kata boleh tu bwk..
kitorg pun tawakallah..
bwk smpi petronas..nasib baik tak jauh..
dan ini 1st tyme aku pam tayar keta..
*nasib baik baru belajar amali keta..huhu
setel semua..kitorg pun gerak la g upm..alhamdulillah..kol 12 kitorg smpi upm..
sian cik dela tggu kitorg lama..otw g banting kitorg tak lalu h/way..lalu jln biasa..hehe
sian gak kat farikha sbb 1st tyme drive kat h/way..
tapi tulah..dy asyik salahkan diri je..
aku pon ckp..ala..takde pape la..baisalah tu org kalau ada P tak accident tak sah..ok?
hehe..sbnrnya nak sedapkan hati sendiri gak..
oklah...smpi sini dulu..nnti sambung balik..azimah pun dh smpi ni..
tata!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

2 comments:

cik dila said...

hahha..rileks..
time aku dpt P lagi mcm2 jadik.
huhhu..experience itu penting..
lepas aku hbs dpt P lagi la mcm2 benda jadi..miahaha...
nak masuk parit lah,berlanggar dgn motor la..haish..tp itu semua boleh buat kite jadi lagi berani dan hati2..

aroha melati said...

huhuh..tau takpe..aku ni lagi la cuak..baru nak amik P..takut gak nak pegang stereng ni..